<!– @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm }
Valaki rosszkor van rossz helyen. Nem ez az első film ezzel az alapszituációval. Ez önmagában még nem lenne baj, hiszen sokféleképpen hozzá lehet nyúlni egy ötlethez. A hatások is a megfelelő irányból jöttek: Hitchcock Észak-Északnyugatja, Tarantino, kis Guy Ritchie. Laza duma, csavaros történet, játszadozás az idősíkokkal, mindez az alvilág univerzumában. A szándék tehát abszolút jó volt, a végeredmény azonban mégis félrecsúszott.
Az amúgy pörgős történetet élettelen karakterekkel pakolták tele. Bruce Willis kicsit tényleg olyan – Monro szavaival élve -, mintha önmaga karikatúrája lenne a bérgyilkos Goodkat szerepében, ám a szokásos, fapofával előadott lassú, szuggesztív beszéd itt inkább idegesítő. A legnagyobb baki azonban a karizmatikus főszereplő hiánya: a szende Josh Hartnett szinte egymaga tönkrevágja az egész filmet holtkóros alakításával.
A két rosszarc, Ben Kingsley (a Rabbi) és Morgan Freeman (a Főnök – más név nem jutott eszébe Jason Smilovic írónak?) egydimenziós figurák, utóbbi ráadásul teljesen hiteltelen főgonoszként. A legjobb pillanatokat Lucy Liu szállítja, aki elég merész húzás volt, de tökéletes talpraesett hősnőként, nagy kár, hogy ehanyagolták az utóbbi időben és főleg TV szerepekben látni mostanában.
Először úgy éreztem a hárfás zenei aláfestés (J. Ralph) meglepően jól passzol a film kicsit borongós alaphangulatához, ám valójában pont ellenkezőleg, nem illik ide. De legalább végre rájöttek, hogy sokkal jobban néz ki a mintás tapéta, mint a sima, üres fal.
Ditrich
Tehát Stanley Tucci. Ez a csávó az egyik legérdekesebb arc az amerikai fimgyártásban. Olyan sorozatszínészes kiállása van neki. DE: ez a csávó olyan nagyon hiteles (bármiben, amiben eddig láttam), hogy teljesen belevisz a filmbe. Egyébként ez azért is fontos itt, mert érezni a sztorin már az elején, hogy a főszereplő (Josh Hartnett) nem vesz komolyan semmit és ez kissé értelmezhetetlen elsőre.
A legfrappánsabb dialógus a mellékhelyiségben hangzik el (1:00:48):
– I’m a cop.
Az akciójelenetek – amik egyébként nagyon gyorsan zajlanak – nem teszik akciódússá.
Tele van nagy nevekkel, mégsem ez az erőssége. A színészi játék inkább érdekes, mint jó, azonban a dialógusok nagyon komoly szerepet kapnak. Sokszor pörgősek, humorosak, szerintem ez járul hozzá a különleges hangulathoz. Kicsit olyan, mintha komolyabb filmet néznénk, de mégis mintha magukat is kikarikíroznák az alkotók.
Mykelti Willamson! Ezt a nevet nem sokat hallani. Első látásra kicsit agyalágyult figurát alakít (Sloe) brutális műfogsorral, azonban a mód, ahogyan ezt teszi szerintem zseniális. Rövid jelenetei viccesnek szánták, amitől inkább elsilányodna a film, de nem ez lesz, mert ezeknek ereje van. Kifejezetten jóképű, higgadt őrmesterként tűnt fel a Heat-ben (Szemtől szemben, 1995, Drucker őrmester).
Monro
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: