DITRICH MONRO

Mandarinos robotálmok – a legjobb elektronikus filmzenék

Minden műfajnak megvan a maga zenei kliséje, azon belül meg pont a sci-fik alá szokás nyomni azt a bizonyos sejtelmes szimfonikus aláfestést (itt egy tipikus példa), amihez sajnos makacsul ragaszkodnak a filmkészítők. Mikor jön el az az idő, amikor a filmkészítők felfedezik végre az ambient végtelen lehetőségeit?

Régi szívfájdalmam, hogy nagyon-nagyon elvétve alkot szimbiózist egy film és annak zenéje.  Szerencsére azért akadnak kivételek, íme néhány.

A Tangerine Dream elektronikus klasszikusa a mai napig kimagaslik az összes valaha komponált filmzene közül. Kár, hogy pont erre a filmre lőtték el, de ne panaszkodjunk! Varázslatos.

Vangelis remekül ráérzett a Szárnyas fejvadász melankolikus és lírai atmoszférájára.

Cliff Martinez és Steven Soderbergh nem véletlenül dolgoznak sokszor együtt. Mindkettejük kisujjában van a hangulat teremtés. A Szex, hazugság videónak van egy sajátos hangvétele, amihez tökéletesen illik az ambient aléfestés.
Cliff Martinez 2, amerikai filmhez képest teljesen rendben van…

…de azért Artemjev műve az etalon, ő tudta, hogy a kozmoszhoz bizony space-es hangzásvilág dukál. Ilyet nem hallunk amerikai sci-fikben. Talán dark space-ként lehetne megfogni ezt a baljós űr-hangzást, ami egyszerűen zseniális.

Ditrich

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!