P { margin-bottom: 0.21cm; }
Az első Bridget Jones film mindig varázslatos hatással van rám, egyike azon borzasztóan kevés filmeknek, amit akárhányszor meg tudok nézni. Igen, beismerem. Ezt a filmet veszem elő, amikor úgy érzem, hogy haragban állok a világgal vagy csak el akarok vonatkoztatni mindentől. Mellesleg ez a kedvenc karácsonyi filmem is a nyitó és a záró szekvencia miatt.
Ha konkrét aktualitást akarnék keresni Bridget-tel kapcsolatban, akkor fogjuk rá, hogy ott van a harmadik BJ kaland, de én bármikor szívesen előveszem Bridget mókás világát.
Térjünk a filmekre. A 2001-es Bridget Jones naplója a romantikus vígjáték műfaj egyik legjobban sikerült alkotása. Zellweger-Firth-Grant trió annyira jól működnek együtt, hogy a klasszikus Hepburn-Grant-Stewart triót idézik fel. Renée Zellweger texasi létére akkorát alakít a londoni szingli (de utálom ezt a szót!) archetípusaként, hogy szétrobban tőle a világ!
A második felvonás már sajnos nem volt ennyire erős, mint olyan sokszor a filmtörténelemben a folytatás, de minden hibája ellenére még mindig ott volt a szikra; ott volt a karakter és vele együtt Zellweger varázsa. Több dolog is zavart a folytatással kapcsolatban: először is Daniel Cleaver karaktere; a korábbi játékos playboy helyett egy megfáradt középkorú szexfüggőt látunk. Grant láthatóan már nem igazán érzett rá a szerepre; az első részben pont az volt a jó, hogy lubickolt a szerepben.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: